8. jan. 2010

Litt bilder fra jul og nyttår :)


















Vi har kjøpt oss nytt kamera, et Canon Eos 500D :) Og jeg har selvfølgelig gått berserk med fotograferingen:/ Når jeg lastet opp bilder til dataen var det over 900 stk, og det var etter en dag...
Jaja, ble endel å slette kan man si, men det er jo utallige innstillinger å prøve ut,og langt fra alle bilder ble like klare :P
Men de fleste ble bra, og jeg må bare advare om at det nok kommer til å bli lagt ut en god del bilder i bloggen fremover.














Det aller første bildet tatt med ny kameraet... Skulle igrunn ønske at jeg hadde tatt bilde av noe annet enn alt rotet, men pytt :P



Her er noen bilder fra jule og nyttårshelga :)

Isildur og Gimli koser seg i ny-senga


Nessie og Monsen sover søtt i go'stolen til far..


Gimli og Aragon nyter varmen fra ovnen


Gimli glad og stolt med gummihøne fangst


Isildur har fått to nye tenner oppe


Og to nye tenner nede :)


Svein har kjøpt ny tv til oss, og heldigvis (for oss) kom Frode på besøk akkurat når vi skulle henge det på veggen :)


Et MEGET uvanlig syn, tre karer som leser BRUKSANVISNINGEN!!!!
Glad jeg fikk foreviget det :) Selv om Svein påpeker at tv'n allerede henger fiks ferdig på veggen, syns jeg det var et blinkskudd :D


Svein slapper av og nyter å se på ny tv'n :)


Den gummihøna vil jeg ha..


Kom med den da...


Har den nesten nå..


Dumme høne, jeg geiper heller til den :)


Aleksander og Aragon sjekker fyrverkeriet..


Emil med stjerneskudd


Godt Nytt År:)


Stjernedryss over hustaket  :)


Nyttårsaften på formiddagen tok vi hundene med på en liten tur rett nedi bakken:) Greit å la de få ut litt energi før kveldens smell og brak begynte.Men ingen av hundene var redd rakettene, Isildur sov som en stein og de andre to ville helst være med oss ut :)



Svein og Aragon


Gimli har IKKE tenkt seg i dypsneen.. Han stritter imot alt han kan :)



 Aleksander tar en liten pust i bakken..Kledd som om det var Nordpolen han skulle til :)


Isildur leder an :)


Isildur i full fart mot meg :)


Helt til han oppdaget at de andre gikk videre...
"Hey, vent på meg da!"


Isildur løfter beina høyt opp, det var ikke SÅ dyp sne...


sniffe, sniffe,sniffe, har det vært noen kjente her??


Gimli i full fart..


Gimli leder kappløpet


Men her tar Aragon  forbikjøring :)


Isildur syns det er like greit å sitte under et tre og se på kappløpet..



Nam nam, sne er godt..


Aragon er årvåken..


Emil tar en pust i bakken




Gimli poserer..



Isildur slapper av med Svein

'
Aragon bråbremser, eller det ser iallefall sånn ut :)


Jakten på sneballen..


Hallooo, sneballen er rett over hodene deres.... Blonde hunder :)


På tur hjem fant Svein denne nøtten. Jeg håper det er et ekorn som har koset seg :)


Etter en sååå lang tur, er det bare sofa og pledd som gjelder...


åh,så godt å få varmen i seg igjen :)


Vi har hatt familieforøkelse i hønsehuset i romjula, hønemor har fått to små kyllinger. Det var opprinnelig en annen høne som låg på eggene, men denne tok over når det nærmet seg klekking... Hun har to halvvoksne kyllinger fra før, så hun følte seg muligens bedre egnet som kyllingmor... Og hun er virkelig flink, så jeg tror det er like greit at hun er mammaen :)

Australorpshøne med lille kylling


Lille kylling.



Her har de fått litt solsikkefrø, det er både godt og sundt i kulden.


Maranhane i farta :)


Mosse og Mossa, uff, det må jo være kaldt på beina deres :/


Her diskuterer de været tror jeg :)


Kalde dager for endene, jeg tror de og lengter mot våren.. Badestampen er nedfroset, og vi bærer vann til dem flere ganger om dagen. "stampen" til høyre i bildet er isklumpen som var i stampen til venstre..
Vi har kjøpt høy som vi har både i andehuset og til hønsene og det isolerer nok litt, men både vi og fulgene ser frem til kuldeperioden er slutt!!


Idag ble jeg og flere på jobben permittert, pga sne og kulde... Det er ikke så lett å grave og utføre anleggsarbeid med det været vi har nå, men jeg krysser fingre for at det blir kortvarig!

Vi veide Isildur på søndag og da var han 28 kg.. Han er snart like høy som de andre hundene og om ikke lenge er han nok både høyere og tyngre enn dem. Heldigvis har han ikke samme energinivå som dem, for da kunne det blitt litt av et sirkus her etterhvert :D

Ønsker alle en fin vinterhelg :D









2 kommentarer:

  1. Hei Guro og gjengen !
    Gratulerer med nytt kamera, du fotograferer som er proff. T.V.fast på veggen er lurt, for med 3 hunder i huser går det fort. Jeg har nytt T.V og det henger på veggen. Jeg kan snu og dreie T.V akkurat som det passer. Dyrt stativ, men en bra og avslappende løsning. Fender og jeg var ute på tur i 120 minutter og minus 15 grader. Mastiffen
    er fantastisk tøff, minus eller pluss grader spiller ingen rolle.
    På søndag tar vi stingene på negressene, det går så bra at det kunne ikke vært bedre.
    Permitering er og aktuelt i Sauda. Men det er vel ok med litt fri etter all jule og nytt års maset ? Nå venter vi på + grader UTE.
    Ha det bra alle sammen.
    Hilsen 4 i Sauda

    SvarSlett
  2. Heisan Guro & gjengen
    Jeg har forsøkt å legge inn kommentar 2 ganger til dette innlegget, begge gangene ble de borte ! Jeg har da fått det til før, så nå forsøker jeg 1 gang til. Kjempekoselige stemningsbilder av dere og alle flotte dyrene. Tenker ofte ;Hvorfor blir bilder av dyr ALLTID bra, til forskjell fra bilder av folk (meg selv)?? Mulig forklaring kan være at dyrene er naturlige, og tør være seg selv-uansett humør ?
    Okke som, fortsett å skrive og legge inn bilder Guro, alltid like koselig å lese din blogg. Nå skal vi se om dette innlegget kommer inn da. Klem herfra.

    SvarSlett