7. feb. 2010

Sakte men sikkert nærmer våren seg :)

Isildur sender et smil :)

Nå er det altfor lenge siden jeg har skrevet blogg, dagene flyr og før man aner ordet av det, er det gått en måned siden siste innlegg... Skal skjerpe meg, eller i det minste prøve å skjerpe meg :D

Her på ranchen, lengter vi alle etter våren. Vi har-mot normalt- hatt sne siden før jul, og det ser ikke ut for at Kong Vinter har tenkt å gi slipp på oss ennå :(
 MEN, vi har fått sola inn vinduene, endene har begynt å legge egg, og katta har løpetid, og jeg velger å tolke det som sikre vårtegn og gleder meg til sneklokkene stikker hodet opp av sneen :)

Ellers har vi kjøpt oss en skikkelig bruksbil, den er litt bulkete og velbrukt ( ikke ulikt eierene :P ), men den går som ei klokke ( når jeg husker på å fylle diesel), og den er god å kjøre og har god plass til hunder og barn og pikkpakk, så den passer perfekt til oss :)
Vår nye bil :)


Jeg er fortsatt permittert, men ikke arbeidsløs... Jeg har, mot bedre vitende, meldt meg på et nettstøtta realfagskurs, og jeg sitter hele dagen og prøver å forstå brøk, 3gradslikninger, polymoner og det som værre er.... Men heldigvis har Lene, venninne og nabo, også meldt seg på samme kurs, så vi er to som regner ilag.
Tviler på at jeg består kurset, men da har jeg om ikke annet fått bekreftet at matematikk ikke er noe for meg :D

Her er noen bilder (ganske mange..) fra liv og leven hos oss :)
Aragon er veldig glad i gardiner,her bruker han en som koseklut :)


Far er meget populær når han koser seg med Bacongull :)

Svein har lenge hatt lyst til å lage fiskekaker, og under kyndig veiledning fra mamma (på telefon) satte vi igang. Fiskekakene ble nesten like gode som mamma sine, og det sier ikke lite, for hun lager verdens beste!! Så da ble de vi lagde verdens nest beste :)
Her stekes det under nøye overvåking :)
48 nydelige fiskekaker, klar til å nytes :D



Hundene må jo også få godbiter, så jeg kjøpte lever, som vi kokte, delte opp og tørket i ovn. De ble en stor suksess, til og med Monsen var vill etter de.
Hjemmelagde hundegodbiter, billig, enkelt og meget populært :)

Her er det lørdagskos med bein, og Aragon bruker (selvfølgelig) gardinen som serviett..

Gimli koser seg så fråden står rundt munnen..

yummi, bein er knasende godt!!

Nå når det har vært så mye sne og kulde, har andedammen fryst til is og snedd ned. Endene ble etterhvert ganske så skitne og pjuskete i fjærene, så en dag fant jeg ut at jeg skulle måke plass til en stamp og fylle den med vann, sånn at de kunne bade seg litt. Endene storkoste seg, og det var kø til stampen hele dagen. Det var jo ikke store plassen å bade på, men de fikk nå vasket seg :)

Ender som sårt trenger et bad..,
Ahhhh, herlig å plaske litt igjen.
Godt å ha en stor and å hvile seg litt på, imellom all badinga..

Mossa tørker vingene sine :)

Donald er ikke så nøye på det, og orker ikke å stå i kø for å bade... Han er ikke SÅ skitten...

Hønsene har begynt å våge seg ut igjen, men når den værste kulda sto på, var de inne hele dagen. Vi fikk romjulskyllinger, det ble tilsammen 8 kyllinger, men det er bare tre igjen nå. Desverre døde flere kyllinger etter at de var klekt, men sånn må man vel regne med når hønsene klekker de ut midt på vinteren i mange minusgrader..

Samling under varmelampen.
Hønemor med kyllingene sine. Nå har hun bare tre igjen, og vi håper at de klarer seg.

Lars koser seg i hundesengen :)


Forrige fredag ble vi invitert på akedag for voksne hos Lise og Kjetil, med akebakke, hjemmelagd toddy og  varm suppe. Det var kjempekjekt å ake og herje i bakken. Jeg hadde en innlevering til lørdag, så jeg måtte hjem å regne matte, selv om jeg heller ville vært med på festen! Håper på sne til neste år også, slik at de gjentar dette, kjempeartig påfunn :D
Akebakken, med lyskaster og puddersne :)

Unnavei i bakken, Svein i full fart :)

Halvard på tur opp, satser på at det blir akebrettheis neste år :) ( Traktor med vinsj fungerer sikkert fint!)

Kø i bakken :) Bakkerekorden ble stadig slått, tilslutt var de helt nede med veien.

Kledd for en kveld i sneen :)


Islidur vokser og trives,  han veier 37 kg nå. Vi har lyst til å ha han på utstilling, så hvis dere vet om noen, tar vi gjerne imot tips! Det er jo årevis siden sist vi var på hundeutstilling, men vi kommer nok fort inn i det igjen. Det blir spennende å stille han ut og vi gleder oss også masse til å treffe andre mastiff eiere, virker som om det er veldig mange trivelige folk som har engelsk mastiff :) Torbjørn og Fender har vi snakket med på telefon noen ganger, og vi håper at vi får møtt dem snart! Vi har og blitt kjent med Anne Mari, på nett og blogg, og hun har en tispe som er like gammel som Isildur, så vi blir nok helt sikkert å møtes til "dyst" i ringen :D Helen og gutta har også en flott blogg som vi følger, og hun reiser jo masse rundt så vi satser på å treffe henne og gutta også snart :) Også håper vi selvfølgelig at Rigmor og Odd tar turen til Vestlandet snart, hadde vært så koselig å få sett og snakket med de igjen! Verdens triveligste oppdrettere!!

To trøtte typer..
Så trøtt, så trøtt..

Isildur vokser til.

Nessie, våryr katt :)

Kommer det noen??

"litt"  ujevn beinlengde foran og bak... Det går seg nok til :)

Isildur og Gimli i farta

Hengeleppene begynner å komme, og der ligger det mye god mat, har Aragon funnet ut :)
Isildur kjefter på Gimli, det er ikke lov å hoppe!

Hva er det far har?? Bacongull kanskje??


Aragon får gjennomgå...
Men har begynt å ta igjen
Isildur krøller leppene, sååå skunmel :)

Gimli herjer helst med far...

Og Isildur trøster og gir myss :)

Helt til Aragon kommer, da er det på'an igjen..

Kan noen slippe meg ut?? Jeg må tisse NÅ!


Aleksander har farget håret sitt svart, og han ble svært fornøyd med det :)

Ønsker alle en riktig fin uke :)

3 kommentarer:

  1. Det var mange ting og masse bilder. Vi venter og på våren, og håper at den kommer i år.

    SvarSlett
  2. Å vad mycket fina bilder!:-) Vi väntar inte på våren, men den kommer nog endå...
    /Helén, Caliber och Enorm :-)

    SvarSlett
  3. Hei nå blev jeg nervøs, for Isildur ser ut som en vampyr-flaggermus. Og du kaller det SMIL ! Har han rabis ?
    Mvh oss 4 i Sauda.

    SvarSlett