2. des. 2009

Adventstid :)

Ojoj, som tiden flyr... Tenk at det allerede er 2.desember :-O
Jeg syns adventstia er en fin tid,men i år er jeg skikkelig på etterskudd med alt som hører julestria til..





Kom an far, få et myss da!!

Fikk riktignok vasket kjøkkenvindu og hengt opp lys og adventstjerne på søndag, men stuevinduene er ikke vasket ennå, selv om jeg har hengt opp nye gardiner.. Pytt pytt, er jo så mørkt ute uansett nå, så litt skitt på vinduene gjør ikke så mye.... har jeg bestemt meg for :) Dessuten var den store flotte adventstjerna jeg bruker å ha i stuevinduet ødelagt når jeg skulle henge den opp,så jeg må ut å handle en ny.
(Nå er Svein kommet hjem fra jobb, og egentlig så  håper jeg at han leser bloggen og får veldig lyst til å skrubbe vinduer)



Ellers har jeg kjøpt 1 julegave hittil... Blir litt stressa av å lese om alle venner på facebook som er ferdig med julegavehandel, baking og rundvask, men men. Det som er bra med at alle er ferdig med julehandelen, er jo at butikkene er folketomme når jeg kommer meg igang ( det er lov å håpe..) Må få kjøpt det som skal nordover iallefall, for når man skal sende noe dit, er det ikke akkurat fremme over natten... For to år siden sendte jeg julegavene før postens frister og de kom frem etter jul, og det er jo ikke helt det samme som å ha gavene der på julaften da. Men satser på at det går bra i år:)

 
Sneen som falt i fjor, har bestilt litt til 23 desember i år.

Baking blir det lite av iår, vi har ikke ungene i jula så da orker jeg ikke å bake så mye. Men et par sorter blir det vel, greit å ha å gi til småfuglene uti februar engang :D

Fikk kjøpt lefser på julemessen forrige helg, så forsåvidt har jeg jo allerede en sort i hus :)
Men det var merkelige lefser, de var bare halvferdige??? Man må visst bløte og smørre de selv..merkelig.
I Finnmark får man kjøpt ferdigsmurte lefser, så jeg ble litt forfær når jeg åpnet pakken og såg at det var sånne harde flatbrødlignene lefser som låg der. Men heldigvis, Svein er jo vestlending og er vandt med sånne lefser hjemmanifra, så det blir nok ei råd :D


Hvordan går det med bakingen mor???

Rundvask blir det ikke her i huset, så mitt ry som husmor blir vel så som så, men jeg har hørt at Nissen ikke er allergisk mot støv, så jeg regner med at han kommer selv om taket ikke er skrubbet :P Jeg har jo vært snill hele året så!



Juletre skal vi selvfølgelig ha,og det blir nok et lite eventyr med valp og kattunge i hus :D To nisser er skjegg og hodeløse allerede, så det ligger an til innkjøp av ny julepynt neste år ;D
Må jo pynte litt selv om det bare er meg og Svein som skal være her i jula. Håper at barna hans kommer et par dager i romjulen, det hadde vært koselig :) 

Aleksander skal feire jul i Trondheim hos pappaen, og farmor, farfar, tanter, onkler og søskenbarn, så han får nok ei flott julefeiring. Maiken, Aleksander sitt søskenbarn, skal gifte seg på nyttårsaften, så da skal han i bryllup, heldiggrisen :D


                                               Aleksander, med blått hår :)

Nå når jeg skriver dette, ser jeg jo at jeg slett ikke trenger å stresse så mye med julestria, har jo nesten ingenting å gjøre iår...  Men så var det de gavene da, og maten og vasking... Jaja, det blir nok jul i år også.

Ellers går dagene med til jobb, barn, fugler, hunder og katter.

Vi hadde piknikk i tunet sist helg Svein var hjemme, for ender, høns og oss :)



Mosse og Mossa deler litt brød :)


Alt man trenger for å kose seg :)

Monsen vår har knekt baklabben, og dyrlegevakten ba oss om å se det an noen dager når vi ringte dit. Det resulterte i at bruddet har grodd skeivt, det kostet 2600,- kr (!) for å få vite at det ikke var noe å gjøre med det ( bortsett fra å avlive katten, noe som IKKE er var et alternativ), så nå har vi en halt katt. Men han klarer seg fint og har ikke vondt, så da får det være sånn.


 Monsen vår,nydelig katt


Avslapning....

Isildur veide 15,5 kg på søndag (12 uker) og han har begynt å være mye mer aktiv nå. Særlig Nessie (kattungen) og Aragon får gjennomgå, og jeg tror de gleder seg til han feller valpetennene :) Jeg må jo bare skryte av han, har et fantastisk gemytt og takler nye omgivelser med stor ro og nyskjerrighet. Når vi møter fremmende hunder,ser jeg  at han har et godt utviklet hundespråk,han gir gode og klare signaler til de.


Mmmmmmmmmmmmmm, rømme er godt!!



Nam nam nam nam nam nam
Vi har trent litt på å gå i band, og han går stort sett fot, så nå holder vi på å øve inn kommandoen.Men bare litt og litt :)


Må jo sove litt av og til :)

Nå har vi samlet mange vaktelegg, tror vi har 3 haner og 10 hunner, så vi har vært heldige med fordelingen.
Til helgen blir det vaktel egg til frokost og det skal bli spennende å smake. Men Svein mener at vi nok bør koke dem og ikke steke speilegg :) Hehe, jeg tror vi må gjøre det bare for å se verdens minste speilegg :)


Vaktler,ikke smarte,men ganske morsomme :)


God kamuflasje på den i kroken :)

Vel, nå får jeg gå å gjøre litt julestri ting ( evt se litt tv), ha ei flott adventstid folkens:D









1 kommentar:

  1. Hei på dere alle !
    Du er jo en skribent av rang. At du har tid, eller er det så at du tar deg tid. Det er viktigt å ta seg tid til å gjøre ting vi liker. Det går sikkert bra tror og håper vi.
    Vi er i Sauda Jul og Nyttår.
    Jeg har reist nok, for mye mas med 3 hunder.
    Men Guro pass opp, for i januarer det meningen at vi kommer 2 ganger til Haugesund.
    Vaksinering, helsekontroll + sterilisering av Boff og bonnie. ( ikke Fender og Pappa )
    Ha det bra: alle sammen.
    mvh oss i Sauda

    SvarSlett