28. des. 2009

Romjulssløving

Så var julestria over for denne gang, og vi har hatt laaaaaate dager sia julaften.
Litt godt å bare sløve, men samtidig litt rart å ikke ha masse man skal rekke å gjøre :)


Jeg var veldig spent på hvordan kombinasjonen juletre-Islidur skulle gå, og jeg må si at det har gått over all forventning :) Isildur har jo prøvesmakt på grenene, som seg hør og bør,og litt avslørende glitter har dukket opp når han har bommelommet,men i det store og hele har juletreet fått stå i fred og ro i all sin prakt.

Julaften hadde vi en veldig rolig feiring (men gleder meg til neste jul, for da har vi barna), vi spiste julegrøt på formiddagen, og satte selvfølgelig ut grøt til fjøsnissen, viktig å oppskatte han, for han er flink til å passe på høns og ender :)
Vi gav høns og ender masse mais, solsikkefrø og brød, slik at de og hadde litt ekstra å kose seg med på julekvelden :)
Utpå kvelden spiste vi nydelig pinnekjøtt, med Sveins nydelige kålrabistappe til, ja også Fitjar-potet såklart...
Vi fikk mye fint i julegave, vi gav hverandre nye mobiltelefoner, hos mamma fikk vi mikrobølgeovn, og det var supert å få, for den gamle var gått gaiken og spesielt ungene bruker mikroen mye her i huset. så de var veldig gla for den :D Vi fikk og ei bok "Panserhjerte" av Jo Nesbø, og den har jeg akurat lest ferdig,og den kan virkelig anbefales!!
Fra bestefar fikk  vi laken og sengesett (forbruksvarer her i huset), og jeg fikk nydelige grytekluter som Kari hadde tovet selv, og en brødkurv som hun har sydd, såå koselig å få noe hjemmelagd!


Gryteklutene Kari har lagd :)
Også fikk jeg elefanter <3 En fra Emil og en fra Lene, de var flotte begge to.


Nydelige elefanter som jeg fikk fra Lene :)

Dyra hadde  kjøpt oss et spill (De er flinke å handle gaver), "Besserwisser", og det spilte vi utover kvelden :)
Ellers fikk vi vin, sjokolade, et par bøker og div ting og tang. Vi fikk og penger, og det er jo kjekt nå når romjulssalget har startet ;D Fra Laila fikk vi bla Sørøykalenderen,og den ble jeg veldig glad for å få, kjekt med masse fine bilder hjemmanifra!
Hundene fikk griseører fra barna, og de gikk ned på høykant :) Kattene fikk en lekekylling, og til og med Monsen (den med knekt fot) lekte med den, så det var en populær gave.


1.juledag gjorde vi absolutt ingenting trur jeg :P Hadde laaang frokost/lunsj med masse godt pålegg og tilbehør, forsøkte oss på en tur med hundene men det var blankis på veien, så det ble en heller kort tur..


Isildur og Nessie slapper av i godstolene :)

2.juledag inviterte vi naboer og venner til gløggfest, med rømmegrøt,eggerøre, røyka laks og spekemat.Det ble en trivelig fest, og alle er enige i at vi  må møtes oftere! Det er jo kjekt å ta seg tid til å sitte ned og snakke med folk, blir litt annet enn å bare utveksle noen ord i forbifarten.


Det tar på å ha gløggfest, både for liten og stor :)

3.juledag kom de to minste til Svein hit, og de ble til idag. Koselig å se dem, selv om det bare var en snarvisitt. Idag har vi hatt ribbe til middag, og jeg syns jeg kjenner at buksen begynner å bli litt stram...
Syns ikke vi har gjort annet enn å spise, så det er ikke så rart at man går rundt å føler seg stappet..
Men men, det skal man ikke tenke på i julen :D:D

Isildur spiser også godt, vi veide han igår og da var han 25 kg. Han er blitt skikkelig langbeint, og ser litt uproposjonert ut for tiden, men det retter seg jo etterhvert. Han har mistet mange tenner, og det trur jeg Aragon er litt glad for :P



Ønsker alle en flott romjul :)

1 kommentar:

  1. FORSØK 3.
    Hei Guro og alle andre.
    Det virker som om du har full kontroll på det meste. Nå står bilen klar og vi venter, men det går sikkert bra. Om jeg var i tvil, ville jeg aldri gjort dette. Flott vær, og vi var på langtur i dag. Det passa bra, for B&B behøver sikkert fred og ro etter turen. Og langt vekk fra IDIOTEN FENDER, for han er ikke normal på en flekk.
    Ha det bra alle sammen.
    Hilsen 4 i Sauda.

    SvarSlett